Valószínűleg már mindenki találkozott az influencer kifejezéssel, amit magyarra nagyjából véleményvezérként fordíthatunk. De hogy pontosan mit is takar ez a kifejezés, ebben a bejegyzésünkben választ adunk rá.
Az alap felvetés, hogy a mai fogyasztói társadalom elvárása, hogy egy márka ne egyoldalúan kommunikáljon és reklámozzon, mindenképp legyen párbeszéd. Ez viszont eléggé nehézkes a hagyományos reklámiparnál. Korábban a nagy cégek elkezdték úgy reklámozni a termékeiket, hogy felkértek hírességeket, esetenként celebeket, hogy mondják el a márka platformján, ők is azt a terméket használják és mennyire meg vannak elégedve vele. Ez a kommunikáció sokáig működőképes volt, azonban ez sem tekinthető éppen párbeszédnek.
Az emberek reklámok helyett az ismerőseik tapasztalatainak hisznek, így alakult ki az, hogy a közösségi médiában is egymás véleményére hallgatnak. A közösségi platformokon néhány ember olyan tartalmat állít elő, amivel nagyon sok követőt ér el, így pedig óhatatlanul is befolyással van rájuk. És ennél a pontnál ez a felhasználó átalakul influencerré.
Korábban azokat neveztük influencernek, akik legalább több tízezres követőtábort mondhattak magukénak, és a nagy márkák azért dolgoztak velük, mert rengeteg emberhez eljutnak a posztjaik. Ma már viszont akár pár ezres követővel rendelkezők is lehetnek influencerek, ha meghatározó a jelenségük, meg tudnak szólítani egy réteget.
Arról, hogy pontosan hogy is tudják kihasználni a márkák az influencerek ismertségét és befolyását, a következő bejegyzésben megmutatjuk.
- Horváth Viktória -