DIY, avagy innováció minden mennyiségben

diy5.jpg

November 15-én rendeztük meg a Do Innovation Yourself (DIY) konferenciánkat, melyen hat kiváló előadást hallgathattunk meg délután fél három és fél hat között. Mindenbe belekóstolhattunk: a high-tech, fin-tech világtól kezdve a mesterséges intelligencián át a startupokig. Lássunk is neki, bon appétit!

Elsőként Hegedűs Éva, a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója, MKT főtitkára mesélt nekünk a digitális bankolásról és az egyedülálló Gránit Pay-ről.  A digitalizáció nem csupán az elektronikai eszközökben, a bankszektorban is változásokat hozott. Így kerül képbe a Gránit bank: a 2010-ben alakult vállalat ma a leggyorsabban fejlődő bank a régióban.  Sikerességének kulcsa a digitalizált működés. Az általános és köztudott módszereken kívül, mint az online bankolás és az érintéses fizetés, a Gránit Pay a legnagyobb újításuk, melyet először ők dobtak piacra. Ez egy banki mobilfizetési alkalmazás a Mastercardtól. Így már a telefonunkkal is fizethetünk mindössze egy app letöltése után. Good deal!

diy2.jpg

A bankszektornál maradva, Hetényi Márk vezérigazgató-helyettes a Fintech forradalomról tartott előadást az MKB szemével. A mai bankszektor hosszú múltra tekint vissza. Ennek következtében ma már rendelkezik egy kialakult bizalmi rendszerrel, rengeteg kötelezettséggel a jogszabályok miatt, amely pedig nem csak komplexé tette működését, háttérbe szorította az ügyfélélmény fontosságát is. Ebben a helyzetben robbant be a Fintech forradalom. Ezek a cégek az ügyfélélményt teszik meg elsődleges céljuknak, nem akarnak nagybankká válni.  A bankok fenyegetettsége óriási, így kénytelenek stratégiát kidolgozni a fintech vállalatokkal szemben: ignorálni, felvásárolni vagy partnerré válni. Az MKB a harmadik utat választotta. Így tanulhatnak egymástól, kölcsönös előnyökre tehetnek szert.

diy3.jpg

Kiterjesztett valóság? Virtuális valóság? Rendes Péter az Innoteq ügyvezető igazgatója egy igazi 3D-s élményt nyújtott a jelenlévők számára. Érdekesebbnél érdekesebb eszközöket mutatott meg nekünk és mesélt a pécsi cég eredményeiről, valamint a legújabb külföldi találmányokról is. Leegyszerűsítve egy „speciális szemüveg felvételével” (legyen az egy tényleges szemüveg vagy egy tablet) egy másik valóságot látunk. Megjelenhet benne egy képzelt világ, mint a videó játékokban (ez a virtuális valóság) vagy a valós, kiegészítve (ez pedig a kiterjesztett valóság). Az Innoteq a kiterjesztett valóságot használja fel modern megoldásokra, mint például egy felhasználási kézikönyv videós változata vagy a kiállítási információk megjelenítése a látogatott tárgyakon. A technológia még nem érte utol az ötleteket, azonban szélsebesen fejlődik. A jövő pedig a szemüvegen keresztül falra vetített tévé, bárhova megyünk, magunk előtt látjuk a skype beszélgetést, még a környezetünket is, legalábbis a Microsoft „Hololens” fejlesztése ezt ígéri. Alig várom!

A rövid szünet után Katona András a Magyar Turisztikai Ügynökség marketingigazgatója várt minket egy High-tech utazásélménnyel. Manapság már az emberek mindenhova magukkal viszik a telefonjukat. Ennek azonban nem csak az elérhetőség az oka, hanem a tájékozódás, informálódás is. Egyre több alkalmazás készül utazás szervező, útvonal tervező, kulturális programokat választó célzattal. Emellett az egyik legjobb reklám a közösségi oldalakon terjedő élménybeszámolók. Az emberek szeretik megosztani barátaikkal, hogy hol vannak, mit csinálnak, főleg ha ez egy nyaralás kapcsán történik. Abban pedig biztos vagyok, hogy a legközelebbi alkalommal be fogok csekkolni egy #HELLO HUNGARY ponton. :)

diy.jpg

„Az értelem igazi, az intelligencia mesterséges” címmel nyitotta előadását Kuthy Antal, az E-Group vezérigazgatója. Mesterséges intelligencia még nincsen. A gép nem intelligens, csak azt tudja, amit megtanult, így tévedhet is. Mutatott nekünk egy programot, amely mint a Sirí kommunikál velünk. Válaszol a kérdéseinkre. Sört kérve a programtól, feltérképezte a közelben lévő kocsmákat és a menüből választva meg is rendelhettünk tőle, majd a végén online fizettünk. Vicces és nagyon újszerű volt a „beszélgetés” Kuthy Antal és telefonja között.

Végezetül Pongrácz Ferencz, az IBM Délkelet-Európa üzletfejlesztési igazgatójának előadását hallgathattuk meg. Arról beszélt, hogy mára már az informatika vált a legnagyobb húzóágazattá, a világ vezetőinek nagy része mind IT vállalat. A kialakult nagy verseny miatt a tömeggyártás elé lépett az egyedi vevő specifikus termék előállítás. Már nem a vevők kreált igényeire keresnek megoldást, hanem a létező problémára, ez a „design thinking”. Az IBM ebben élen jár, nem véletlen hogy az egyik vezető pozíciót tölti be a kialakult versenyben. Az innovatív gondolkodásával pedig ezt meg is fogja tudni tartani.

diy4.jpg

A délután folyamán egy nagyon színes és jövőre reflektáló előadás sorozaton vehettünk részt. Most már tudni fogom mi is az a fintech, a Hololens, ha innovatív ötletem van, mit kezdjek vele, vagy, hogy érdemes e sört kérni a telefonomtól.